maanantai 16. lokakuuta 2017

Nainen joka unohti

Liane Moriarty kertoo tarinan nelikymppisestä Alicesta, joka jumppatreeneissä kaaduttuaan lyö päänsä ja menettää lähimuistinsa. Viimeiset kymmenen vuotta pyyhkiytyvät pois, ja elämä vaikuttaa yllättäen aika oudolta. Mitä kaikkea onkaan tapahtunut parisuhteessa, perheessä, työelämässä, ystävien ja sukulaisten kesken...kuinka ihminen itse on muuttunut?

Mitä jos tuollainen tälli osuisi omalle kohdalle? Mitä viimeisen kymmenen vuoden aikana on tapahtunut sellaista, jota ei tunnistaisi omakseen? Ehkäpä tunne voisi olla yhtä hämmentävä kuin romaanin Alicella. Miksi nuo joskus niin läheiset ihmiset suhtautuvat minuun jotenkin oudosti? Keitä nuo ihmiset ovat, jotka tuntuvat olevan minulle hyvinkin läheisiä? Miksi entinen tärkeä ihminen ei ehkä edes tahdo tuntea minua enää...? Voisiko kuulostaa tutulta omaan elämääsi siirrettynä?

Ja ilman tällejäkin voi lähimuisti hieman pätkiä...aika pitkään sain kirjaa lukea ennen kuin olin varma, että olenhan minä tämän lukenut aiemminkin...enkä silti muistanut, kuinka Alicen tarina tulee päättymään...! Kannattaa lukea, minun muistini huonous ei kerro mitään romaanin mieleenpainuvuudesta tai hyvyydestä. Luen sen varmaan joskus kolmannenkin kerran ;)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti